Koh Tao

--> Heaven on earth!

Sånn, i går ankom vi endelig fantastiske Koh Tao, etter 4 timer i buss og 2 timer på katamaran. Heelt fantastisk! :)

Så da har vi jaggu fått prøvd buss i Thailand også... Fungerer helt topp, servering av mat og drikke ombord, 150km/t samme hvordan forholdene er... svinger, humpler, mopeder i veien, samma rakkærn... størst er først... :)

I Chumpon - byen som fører oss vannveien til Ko Tao - venta dette synte oss -->

Blått hav så langt vi kunne se med utrulig mange små koselige øyer som omtrent ligger " right in the midle of heaven "
Da vi begynte å nærme oss kjente vi at det her så utrulig deilig ut. Dette er det Thailand vi har venta på... fantastisk deilig frisk luft, heelt fantastisk temperatur, og et heelt fantaastisk syn av blått hav og deilige grønne øyer! :)
Var litt av en jobb å komme seg i land - fra båten og over landgangen. Sikkert 20 til 30 mannfolk som stod klare til å ta oss i mot med tilbud om diverse steder å bo og finne på.
Heldigvis akkurat da hadde vi skrivi ned navnet på det hotellet vi hadde booka natta før.
"Ananda Hotel" ved stranda Mae Haad !! En hyggelig gutt viste oss veien og jammen lå det nesten rett ved brygga (bare 50 meter å gå ca)
Vi ankom hotellet hvor en koselig jente satt i resepsjon og vi fikk beskjed om at den typen bungalow vi hadde booka ikke var tilgjengelig.
Meeeen hun kunne tilby oss et hotellrom som så litt annerledes, ut til en bittelitt dyrere pris.
Kim fulgte etter for å se og kom tilbake med ett stort smil :) Så etter litt pruting ble vi enige.
Stort rom med balkong og sjøutsikt :)

Helt fantastiskt nydelig.
Vi sjekka inn og gikk ut en tur for å sjekke ut litt.
Hotellet er selvfølgelig en familiebedrift hvor det ser ut til at omtrent hele familien er i sving.
Rett på andre siden ligger "Pranee`s Kitchen - nydelig mat til en liten penge som er eiet av samme familie virker d som :)

Vi booka i utgangspunktet bare tre netter her , men etter litt tenking fant vi ut at her kan vi jammen bo lengre.
Litt deilig å slå seg litt til ro uten å flytte ut og inn av Bergans sekken annahver dag :)

Så da blir vi her i nesten en uke med blant annet dette rundt oss -->

Dagen i dag har kun gått med til å nyte livet her på Koh Tao! :) Ja, vel, også har vi meldt oss på dykkerkurs da! :) Kursstart rett etter en todagers snartur til Koh Phangan for å feire fullmånen, Full moon party. :)

Har det særdeles godt her i den Thailandske gulfen!:)

Også en liten melding til Mikael , Ludvik , Ask og Fritjof -->

Det finns faktisk "GEKKOÆR" i Thailand og :)

Posted by signeogkim 07:43 Archived in Thailand Comments (4)

Hua Hin

--> " mini Bangkok "

Så var to dager i Hua Hin unnagjort og.

En stor oppsummering av byen er vel enkelt og greit - "mini Bangkok"
Vi reiste sørover med toget fra BKK , taxi fra hotellet til jernbanestasjon.
Uansett hvor vi snudde oss ville folk selge oss billettær på "svartebørsen" , men vi lot oss ikke lure.
Kim hadde bestemt seg - vi skulle inn å kjøpe billett - 1.klasse selvfølgelig :)
Med tanke på at det kosta oss ca 1800 Baht ( 320 kr ) var jo ikke det så gale for en togreise i ca 5 timer med en kupè helt for oss sjæl :)
Full servering ombord av en gammel nussli dame.

Da vi ankom Hua Hin var det mørkt ute. Vi hadde booka hotell som sagt kvelden før - men hadde ingen aning om hvor vi skulle gå i mørket..
En taxi "praja" oss og kjørte oss frem. Inderlig godt, for jeg tror vi hadde brukt laaaang tid på å finne fram på egen hånd.

Hotellet "Chomsin Hotel Hua Hin" var helt greit til å kostet 180 kr natta. Reine håndkler og en seng og til og med balkong ut mot gata helt i toppetasjen.

019.jpg 018.jpg

Første kvelden ute blei vi nesten litt satt ut. Tusla nedover gatene og så i bodene hvor alt slags rariteter ble solgt.
Overalt var det små sminka thai-damer som som skulle gi oss "massage" - og da spesielt Kim.

Siden vi endelig var der det fantes strand tenkte vi at vi fikk sjekke ut denne på den ene dagen vi hadde her.
Hvit strand var det, men utrolig skittent. Søppel og avfall overalt. Så det blei vi jo litt skuffa over.
(Fikk lære i ettertid at det var alt regnværet som hadde vært der de siste dagene som hadde tatt det med seg nedover gatene)

Men vi tusla bortover (med ett mål - andre siden og utkikkspunktet Khao Takiab(6km)
- siden det var deilig sol, fikk vi oss en dukkert i det varme vannet og fant en koselig liten strandrestaurant hvor vi satte oss ned og tok en Singha.
Mannen som jobbet der var veldig koselig, satte seg ned med oss med pippippen sin som var gul og snakka Thai :)
Men uansett - vi rakk målet vårt. Kom helt fram til den andre enden av stranda med svarte, skikli svarte skyer bak oss.
Herfra tenkte vi at vi fikk finne en taxi som kunne kjøre oss tilbake til hotellet, men akkurat i det vi gikk bortover veien begynte det å øse ned.
Rett bak oss var det en typisk Thai familie som hadde satt ut noen border og stoler.
En mann ropte til oss fra stolen "Hey - come in. Here`s good beer and friendly people"
Litt skeptiske var vi, men det var enten det eller gå i øs pøs regnevær.
Mannen var dansk og veldig hyggelig. Så vi ble sittende der og snakke med han i ca en time før familien som eide stedet kjørte oss hjem i sin private bil for 200 Baht :)

På kvelden gikk vi ut for å finne billettær til "Lumprayah" - båten som skulle ta oss fra Hua Hin og mot Ko Tao.
Ikke bare lett og finne det med folk som ikke skjønner et ord engelsk og som skal ha oss inn overalt enten det er i taxier eller inn i en av de sikkert tusen skredderbutikkanne som lå i byen.

Vi fant det, kjøpte billett og fantaserte om kritthvite strender på Ko Tao :)

Klokken seks te morran i dag ringte vekkeklokka. Meget hardt å stå opp siden vi igår kveld satt oppe til ca kl 1 for å finne ett sted å bo når vi skulle ankomme øya. Var ikke helt fornøyd med valget, men vi gikk inn i det med godt mot :)

Posted by signeogkim 03:48 Archived in Thailand Comments (4)

Bangkok 2

overcast 35 °C

Da nærmer eventyret i Bangkok seg slutten for denne gang, men jammen har vi fått opplevd mye av det Bangkok har å by på... :)
For en by... :) Totalt kaos stort sett overalt, men etter at hotellets Tuk Tuk tok oss til en Thai-restaurant på søndag -
fant vi en koselig gate rett i nærheten.
Sterk mat - skikli sterk mat - og masse deilig Singha :)

På søndag reiste vi masse med Skytrain , så elvebreddene og rusla i Lumphini Park. Vi ble også lurt i turistfella, som alle andre turister, praia av en tuk-tuk sjåfør som ville kjøre oss rundt i Bangkok et par timer....bare for å være kamerat lissom.....skal bare en øøørliten tur innom den eneste butikken som er oppe på søndager.... "Verry kjip, you good family Kim" hehe... jaja, hvorfor ikke, alt skal prøves! ;) Så vi slo i hjel et par tre timer i en tuk tuk sammen med Paj, vår thailandske sjåfør. :) Viste seg faktisk å være litt av en mann, blei en morsom tur det... Masse trafikk, litt spesiellt kjøremønster for en tuk-tuk, en tur til golden mountain og noen templer... Fikk se hvor kongen bodde, å sett litt lugubre bakgater vi kanskje hadde latt vær å kjøre innom uten Paj... ;) Fikk selvfølgelig en liten tur innom en butikk hvor de selger "verry kjip" dress og utstyr... Passa så fint, for Paj måtte jo fylle bensin på tuk-tuken.... hehe... ;) Men vi slpp unna maset, "no money, backpacker"... ;) Blei faktisk en fin tur med Paj, for den store summen av 60THB!

Og når kvelden kom kjørte hotellets Tuk Tuk oss som skrevet tideligere til en veldig koselig restaurant hvor de til og med viste
Tottenham - Arsenal. At det var så mange små Thaimennesker som heia på Spursgutta hadde vi ingen aning om. Vi fikk lov å sitte å se på kampen etter restaurantens stengetid og fikk med oss seier til oss :)

I går var vi i Siam Ocean World. Så på hai og fisk og alt som finnes i havet. Og rusla omkring og så på mennesker og livet i Bangkok.

Om kvelden satt vi på "Aussie bar" - en Australsk pub med live musikk og godt drikke.
Regnet pøsa ned på utsia og når vi skulle hjem til hotellet igjen måtte vi faktisk vasse i vann som noen steder nesten rakk opp til knærna :)

Men Bangkok er en morsom by, her får du alt du trenger, og alt du virkelig ikke trenger! ;) Tar noen dager å forstå hvordan alt virker her nede, men når en først forstår, er faktisk ikke alt kaos... :) Det fungerer på at merkelig vis... Men man trenger mange dager i Bangkok for å få med seg alt, litt fler en 2 fulle dager... ;)

Nå er vi strax klare til å sjekke ut fra Radisson Suites og ferden går med tog mot Hua Hin. Booka ett par netter på hotell i nærheten av stranda.
Så får vi se hvor ferden går videre etter det - men hverfall nærmer vi oss øyanne :)

Thank you Bangkok! :)

Savner dere der hjemme -->
Mikael og gutta våres i Kodal :) :) :) :)

Posted by signeogkim 21:41 Archived in Thailand Comments (0)

(Entries 13 - 15 of 20) « Page 1 2 3 4 [5] 6 7 »